سرور مجازی چیست. اگر در نهایت آماده راه اندازی وب سایت خود هستید، احتمالاً می‌توان گفت که به دنبال خرید میزبانی وب هستید. و اینجا میدان جنگی برای مبتدیان است. واژه نامه ای از اصطلاحات جدید وجود دارد – هسته چیست؟! – و کلمات اختصاری که ظاهراً از آسمان در حال سقوط هستند. موردی که زیاد خواهید شنید میزبانی VPS است. اما سرور مجازی چیست. در این مقاله به شما خواهیم گفت سرور مجازی یا VPS چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

سرور مجازی (VPS) چیست؟

به زبان ساده، در خرید سرور، سرور یک کامپیوتر قدرتمند است که تمام دادهها و فایل های تشکیل دهنده وب سایت شما را ذخیره می‌کند. هنگامی‌که شخصی نام دامنه شما را در مرورگر وب خود تایپ می‌کند، آن رایانه قدرتمند وب سایت شما را به صفحه جستجوگر ارائه می‌دهد.

در سرور hp برای جنبه مجازی VPS از فناوری مجازی سازی برای تقسیم سرور قدرتمندی که در مورد آن صحبت کردیم به چندین سرور مجازی استفاده می‌کند. به این موضوع فکر کنید: این یک قطعه سخت افزار فیزیکی است که مانند چندین سرور جداگانه عمل می‌کند.

کلمه خصوصی به معنای همان چیزی است که دلالت می‌کند. سرور مجازی شما برای شما رزرو شده است، بنابراین مجبور نیستید RAM، CPU یا هر داده ای را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میزبانی VPS تجربه یک سرور اختصاصی را شبیه سازی می‌کند حتی اگر شما هنوز سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارائه دهنده میزبانی وب شما با استفاده از فناوری مجازی سازی، یک لایه مجازی در بالای سیستم عامل (OS) سرور نصب می‌کند. با جدا کردن سرور به محفظه های جداگانه با دیوارهای مجازی، این لایه به هر کاربر اجازه می‌دهد تا سیستم عامل و نرم افزار خود را نصب کند.

از آنجایی که VPS فایل های شما را از سایر کاربران در سطح سیستم عامل جدا می‌کند، در واقع یک سرور خصوصی (Dedicated server) است. این بدان معنی است که وب سایت شما در یک ظرف امن با منابع سرور تضمین شده زندگی می‌کند – حافظه، فضای دیسک، هسته های CPU و غیره را در نظر بگیرید. لازم نیست هیچ یک از آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مزایای vps

سرور مجازی (VPS) چیست؟

1- افزایش قابلیت اطمینان

هاست اشتراکی شبیه به دسته ای از دومینوها است. یک کاربر بد می‌تواند باعث از کار افتادن کل سرور شود.

خبر خوب این است که میزبانی مشترک به زودی خاطره ای خواهد شد. بیشتر و بیشتر شرکت های هاستینگ سرورهای خود را بیش از حد می‌فروشند و مشتری پشت سر هم انباشته می‌شوند. در نهایت، این امر منجر به قابلیت اطمینان پایین تر خواهد شد و این خدمات به طور کلی ناپدید می‌شوند.

اگر میزبانی را روی یک سرور اشتراکی انتخاب کنید، زمان آپدیت وب سایت و عملکرد کلی شما تحت تأثیر سایر وب سایت های روی همان سرور قرار می‌گیرد. این بدان معناست که اگر سرور شما میزبان یک برنامه نویس وب 15 ساله امیدوار باشد که اتفاقاً کل سرور را از کار می‌اندازد، وب سایت شما آسیب می‌بیند.

با میزبانی VPS، قابلیت اطمینان و ثبات را در مقایسه با هاست اشتراکی افزایش داده اید. در بیشتر موارد، تعداد کمی‌از سرورها روی یک گره میزبانی می‌شوند. این به اطمینان از عملکرد و زمان کار کمک می‌کند.

2- منابع اختصاصی

منابع اختصاصی

مانند یک سرور اختصاصی، تمام منابع VPS شما فقط به شما اختصاص داده شده است. همچنین، مقدار RAM و CPU موجود در VPS بسیار بیشتر از چیزی است که توسط هاست اشتراکی ارائه می‌شود.

این برای شما چه معنایی دارد؟

این که می‌توانید هنگام اجرای تعداد بیشتری برنامه، ترافیک بسیار بیشتری را مدیریت کنید. همه اینها بدون نیاز به هزینه بیشتر امکان پذیر است و آن را به یک موقعیت برد-برد تبدیل می‌کند.

3- افزایش کارایی

افزایش کارایی

در چند سال گذشته، موضوعات مرتبط با فناوری سازگار با محیط زیست و میزبانی سبز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بسیار مهم است که نقش خود را برای کاهش ردپای کربن خود تا حد امکان انجام دهید.

VPS می‌تواند به شما در این هدف کمک کند.

اگر سرور اختصاصی دارید، به این معنی است که تمام منابعی را که سرور ارائه می‌دهد استفاده می‌کنید. همچنین به این معنی است که شما

تنها کسب و کار یا شخصی هستید که از مصرف برق آن سرور بهره مند می‌شوید.

با این حال، هنگامی‌که یک سرور خصوصی مجازی را انتخاب می‌کنید، یک سرور اختصاصی بزرگتر به چندین محیط مجازی تقسیم می‌شود. این به افراد بیشتری اجازه می‌دهد تا منابع سرور واقعی و فیزیکی را به اشتراک بگذارند. همچنین به اطمینان از استفاده بهینه از منابع کمک می‌کند.

4- عملکرد بهبود یافته

وقتی منابع بیشتری به طور کامل به نیازهای کسب و کار شما اختصاص داده شود، می‌توانید به سطح بسیار بالاتری از عملکرد دست یابید. افزایش ظرفیت و قدرت پردازش منجر به بارگیری سریع سایت شما در مرورگر بازدیدکننده می‌شود. این منجر به سطوح بالاتر تعامل، بهبود نرخ تبدیل و افزایش رتبه بندی SERP شما می‌شود.

علاوه بر این، به این معنی است که هر فرآیندی که روی سرور آنها اجرا می‌شود، سریع‌تر اجرا می‌شود و تأثیر کمتری بر سایر عملیات‌هایی که در حال وقوع هستند خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر ایمیل های انبوه ارسال می‌کنید یا از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه می‌کنید، وب سایت شما به کندی کار نمی‌کند.

نتیجه گیری

همه چیز به این خلاصه می‌شود: اگر وب سایت شما در حال رشد است و توجه شایسته ای را به خود جلب می‌کند، می‌خواهید عملکرد آن همگام باشد. و این بدان معنی است که زمان آن رسیده است که منابع سایت خود را با ارتقاء به یک سرور VPS افزایش دهید.

اکثر کاربرانی که نیازمند منابع بیشتری در برنامه‌های میزبانی اشتراکی اولیه خود می‌شوند، به میزبانی VPS ارتقا می‌یابند. این شکل از میزبانی به شما کنترل بیشتری بر محیط میزبانی خود، همراه با فضای ذخیره سازی سرور و پهنای باند اضافه می‌کند. با این کار می‌توانید به راحتی از سایت های بزرگتری که حجم بالایی از ترافیک دریافت می‌کنند پشتیبانی کنید.

جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید